Etusivu > Sopimusehdot
Etusivu > Sopimusehdot

Sopimusehdot

Orient verkkokauppa verkkokaupan sopimus- ja toimitusehdot

Orient verkkokaupan toimitus- ja sopimusehdot

1. Yleiset sopimusehdot

Orient verkkokauppa on Cokello Oy:n (Y-tunnus: 3356836-4) omistama ja ylläpitämä Suomalainen kauppapaikka joka myy asiakkailleen hyödykkeitä sekä palveluita. 

Tehdessään tilauksen Orient.fi verkkokaupasta tilaaja hyväksyy verkkokaupan tilaushetkellä voimassa olevat sopimusehdot. Orient.fi pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman erillistä ilmoitusta. Tämä ei kuitenkaan muuta ennen muutosta tehtyihin tilauksiin sovellettavia sopimusehtoja.

Orient.fi ei vastaa asiakkaalle koituneesta vahingosta, joka koituu ylivoimaisesta esteestä. Orient verkkokaupan korvausvastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa kaupasta tilattujen tuotteiden ja kaupalle maksettujen toimituskulujen arvoon. Orient.fi sitoutuu ilmoittamaan ylivoimaisesta esteestä koituvasta tilauksen viivästymisestä tai muusta ongelmasta asiakkaalle mahdollisimman nopeasti esteen ilmaantumisen jälkeen.

Orientin kuluttajakaupassa noudatetaan kaikkia voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöjä. 

Yritysasiakkaiden ja Cokello Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

2. Toimitustavat

Tuotteiden toimitusaika on 5-7 arkipäivää.

Orient verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen ilmaisen kuljetuksen lähimpään Postin toimipisteeseen. Toimitustavat ja näiden ajantasaiset hinnat ovat nähtävissä tilausta tehdessä tilauksen vahvistussivulla ennen kuin sitovaa kaupantekoa. Kaikki tuotteet toimitetaan Saksan keskusvarastolta ja sisältävät Suomen arvonlisäveron hinnoissaan. 

 

Emme valitettavasti vastaanota postiennakkotilauksia, eikä meillä ole noutomahdollisuutta tilauksille. . 

Kun olet maksanut tilauksen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus sisältää kuitin ostoksesta. Silloin kun tuotteella on takuu, tämä kuitti toimii myös takuutodistuksena. Kun tilauksesi on toimitettu, saat sähköpostiisi erillisen toimitusvahvistuksen. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu tilausten seurannalla varustettu lähetystapa, toimitusvahvistuksen mukana toimitetaan linkki tilausseurantaan.

3. Tilinhallinta ja tietoturva

Orient verkkokaupan ja asiakkaan välisessä kanssakäymisessä noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Tilausta tehdessä asiakas velvoitettu luovuttamaan tilauksen käsittelemistä varten yhteystietonsa, mukaan luettuna nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. 

Halutessaan asiakas voi rekisteröidä Orient verkkokauppaan asiakastilin, joka helpottaa tilausten tarkastelua myöhemmin, uusien tilausten tekoa ja omien tietojen muokkaamista. Asiakastilin tekeminen ei kuitenkaan ole edellytys tilauksen tekemiselle.

Asiakkaan tietoja voidaan kerätä myös Orient verkkokaupan toimintaan liittyvien markkinointikampanjoiden kautta, jossa asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus tilata Orient verkkkokaupan uutiskirje. Asiakkaan tietoja ei kuitenkaan käytetä suoramarkkinointitarkoituksiin, ellei asiakas erikseen anna tähän lupaa. Asiakas voi myös milloin tahansa peruuttaa aiemmin antamansa suostumuksen suoramarkkinointiin.

Orient verkkokauppa verkkosivustolla käytetään evästeitä (cookies). Evästeiden avulla parannetaan asiakkaan käyttäjäkokemusta. Lisäksi evästeiden avulla voidaan kohdentaa asiakkaalle henkilökohtaisia suosituksia. Asiakas hyväksyy evästeiden käytön nämä sallivien selainasetusten kautta. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön asettamalla näille eston selaimen asetuksiin.

Asiakkalle lähetetään tiauksen tekemisen jälkeen tuotearvostelukutsu sähköpostitse. Tuotearviossa ei näytetä asiakkaan henkilötietoja. Tuotearvioilla kerättyjä tietoja käytetään verkkokaupan kehittämiseen sekä asiakaskokemuksen parantamiseen.

Asiakas voi myös pyytää Cokello Oy:tä muokkaamaan, poistamaan tai informoimaan asiakkaaseen asiakastiedoista lähettämällä aiheeseen liittyvän pyynnön osoitteeseen [email protected]

Orient verkkokaupan asiakasrekisterin EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste (Asetus 2016/679 / GDPR) löytyy osoitteesta: https://www.orient.fi/tietoturvaseloste

4. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkaillamme on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus tilatuille tuotteille. Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteet 14 vrk:n kuluessa paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja uudelleenmyyntikelpoisia tuotteita joita ei ole otettu käyttöön. Pakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi jotta palautusoikeus säilyy. Mikäli palautetussa tuotteessa on käytön jälkiä, pidätämme oikeuden vähentää palautuksen arvosta tuotteen arvon alenemista vastaava summa.

Yritysasiakkaillamme ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiasta erikseen sovita. 

Perusteettomista palautuksista perimme asiakkaalta palautuksesta aiheutuneet kulut. Mikäli olet epävarma, voiko tilauksesi palauttaa asiakaspalautuksena, ole ensin yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteeseen [email protected]

Asiakaspalautuksen tekeminen

Mikäli olet saanut tuotteet itsellesi enintään 14 vuorokautta sitten, voit tehdä asiakaspalatuuspyynnön lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]

Yhteydenoton jälkeen lähetämme teille tarkemmat ohjeet palautusta varten. Kun palautuskortti on kiinnitetty palautusehdot täyttävän paketin päälle, paketti voidaan viedä mihin tahansa postin toimipisteeseen josta se toimitetaan kuluitta takaisin Orient verkkokaupan varastolle.

Mikäli asiakas ei halua käyttää edellä mainittua, Orient verkkokaupan tarjoamaa palautuspalvelua, asiakas vastaa itse tilauksen palauttamisesta koituvista kustannuksista.

Palautus tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksessa voi esimerkiksi käyttää pahvilaatikkoa ja pakkausmateriaaleja jossa tilaus on alunperin toimitettu. Orient verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten rikkoutumisesta. Mikäli palautettava tuote on rikkoutunut puutteellisesta paketoinnista johtuen, Orient pidättää oikeuden veloittaa tästä aiheutuneet kustannukset tilaajalta.

Palautukset ulkomailta

Mikäli tuote on tilattu alun perin Suomen rajojen ulkopuolelle, asiakas vastaa aina itse palautuksen kustannuksista. Orient verkkokauppa suosittelee ulkomailta tehtäville asiakaspalautuksille pakettiseurannalla varustettuja toimitustapoja. Orient verkkokauppa ei vastaa tuotteista mikäli nämä katoavat ennen kuin lähetyksen saapumista Orient verkkokaupan logistiikkakeskukseen.

Palautukset tulee aina lähettää osoitteeseen:

Cokello Oy
Cokello
Yrjönkatu 3 B 6
50100 Mikkeli
Finland

Noutamatta jätetyt tilaukset

Mikäli asiakas jättää Postin tai Matkahuollon toimipaikkaan nuodettavaksi tilatun tilauksen noutamatta, Orient verkkokauppa pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta lähetyksen toimituskuluista (1 x toimitus noutopisteeseen + 1 x palautus varastolle) koituvat todelliset kustannukset. Kustannukset ovat vähintään 12 € (sis alv.). Mikäli asiakas haluaa että noutamatta jätetyt tuotteet toimitetaan hänelle uudelleen, asiakas voi tehdä tuotteista uuden tilauksen Orient verkkokaupasta.

5. Tilaaminen

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä Orient verkkokaupan asiakkaaksi, mutta rekisteröitymällä asiakkaaksi saat kaupassamme useita lisäetuja. Voit esimerkiksi tarkastella vanhoja tilauksiasi, muokata tietojasi sekä tilata uudelleen ilman tarvetta yhteystietojen uudelleen syöttämiselle. 

1. Jos olet jo liittynyt asiakkaaksemme, aloita ostoksesi kirjautumalla sisään Kirjaudu sisään -linkin kautta. Voit ilmoittaa tunnuksesi ja salasanasi myös myöhemmin, kun vahvistat tilaustasi kassalla. 

2. Voit tehdä ostoksia menemällä tuotesivulle ja siirtämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin Ostoskoriin painiketta klikkaamalla. 

3. Siirtäessäsi tuotteen ostoskoriin siirryt suoraan Ostoskori-sivulle. Ostoskori-sivulla näet, mitä tuotteita ostoskorissasi on ja kuinka paljon ne maksavat. Voit muuttaa tilaamiesi tuotteiden lukumäärää tai poistaa ostoskorista tietyn tuotteen laittamalla tuotteen kohdalla rastin Poista -ruutuun ja klikkaamalla Päivitä. Jos haluat lisätä ostoskoriisi muitakin tuotteita, voit jatkaa shoppailua klikkaamalla Jatka ostoksia -linkkiä, tai mitä hyvänsä tuotekategoria tai valmistaja -linkkiä. Mikäli muutat tuotteiden määrää ostoskorissasi, näet tilauksesi uuden loppusumman klikkaamalla Päivitä loppusumma -painiketta. 

4. Kun ostoskorisi on valmis, klikkaa Kassalle -linkkiä Ostoskori-sivun alareunassa. 

Jos sinulla on asiakastili, etkä ole vielä kirjautunut sisään, voit nyt kirjautua. Jos sinulla ei ole asiakastiliä voit luoda sellaisen tilauksen yhteydessä tai voit tehdä ostoksesi valitsemalla Kassalle, jolloin tietosi säilytetään vain tämän tilauksen ajan. 

Ostoskorisi sisältö näkyy palvelun jokaisen sivun oikeassa yläkulmassa kohdassa Ostoskori. Näet lyhyesti mitä tuotteita sinulla on ostoskorissasi ja mikä on niiden yhteishinta. Voit halutessasi tarkastella ostoskoriasi, muuttaa tuotteiden lukumäärää tai poistaa tuotteita klikkaamalla Ostoskori -linkkiä. 

5. Vastaanottajan tiedot –sivulla voit tarkistaa toimitusosoitteen ja tarvittaessa muuttaa sitä klikkaamalla Muuta osoitetta -linkkiä.

Jatka eteenpäin napsauttamalla Jatka -linkkiä.

6. Ostosten maksaminen

Maksutavat ja maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Apple Pay.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Paytrail -maksupalvelun yhteystiedot

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

7. Hinnasto

Kaikki Orient verkkokaupassa esillä olevat hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron ja ilmaisen toimituksen lähimpään Postin toimipisteeseen

Tuotteen myyntihinta on aina se, mikä asiakkaalle kerrotaan sillä hetkellä kun tämä vahvistaa tilauksen verkkokaupassa. 

Mikäli tuotteelle on tapahtunut hinnoitteluvirhe joka on niin suuri, että tilaajan voidaan katsoa ymmärtävän että kyseessä ei ole tuotteen oikea markkinahinta, Orient verkkokauppa pidättää oikeuden perua kaupan ja palauttaa tuotteen hinnan tilaajalle. 

8. Takuu, tuotetuki ja huolto

Kaikilla tuotteilla on 2 vuoden takuu.

Sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen mukana lähetetty PDF kuitti on tuotteen takuutodistus. Säilytä tämä itselläsi takuuasioiden nopeaa käsittelyä varten. 

Noudata tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä normaalikäytössä syntyneet viat.

Mikäli haluat lähettää tuotteet Orient verkkokauppaan takuuhuollettavaksi, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Vastaanotettuamme huoltopyynnön, lähetämme sinulle tulostettavan pakettikortin, jonka avulla saat lähetettyä laitteen huoltoon kuluitta. Mikäli haluat lähettää tuotteen huoltoon muulla tavalla, emme vastaan palautuksesta koituneista kustannuksista. 

Mikäli olet epävarma jostakin takuuhuoltoon liittyvästä asiasta, ole ensin yhteydessä Orient verkkokaupan asiakaspalveluun osoitteessa [email protected]

HUOM! Takuu ei kata radio-ohjattavien lelujen tai muiden lelujen törmäyksistä tai putoamisista aiheutuneita rikkoutumisia. 

Pakkaa palautettava tuote asianmukaisesti laatikkoon ja täytä tyhjät kohdat pehmusteella, jotta laite ei rikkoudu toimituksessa. Lähetä aina kaikki tuotteen mukana toimitetut johdot, muuntajat, yms lisälaitteet takuuhuollon mukana, niin voimme testata myös näiden toimivuuden. 

Lähettäjä on vastuussa tuotteen asianmukaisesta pakkaamisesta. Mikäli tuote rikkoutuu huolimattomasta pakkaamisesta johtuen, ei takuu tai palautusoikeus koske kyseistä laitetta. 

9. Noutamatta jätetyt tai hylätyt tilaukset

Mikäli asiakas jättää tilaamansa ostoksen noutamatta tai kieltäytyy vastaanostamatta lähetystä, Orient verkkokauppa pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta lähetyksen toimituskuluista (1 x toimitus noutopisteeseen + 1 x palautus varastolle) koituvat todelliset kustannukset. Kustannukset ovat vähintään 12 € (sis alv.). Mikäli asiakas haluaa että noutamatta jätetyt tuotteet toimitetaan hänelle uudelleen, asiakas voi tehdä tuotteista uuden tilauksen Orient verkkokaupasta.

10. Yhteystiedot

Cokello Oy
Orient verkkokauppa
Yrjönkatu 3 B 6
50100 Mikkeli


Sähköposti: [email protected] (09:00 – 16:00)

Vieritä ylös